torsdag 10 oktober 2013

Att göra två saker samtidigt


Jag brukar ju skoja om att Nisse är en dum blondin. Han är säkerligen inte så osmart egentligen, men ibland undrar man ...

Som det här med att inte kunna göra två saker samtidigt. Rätt manligt i och för sig. Det finns en viss ung man i min närhet som inte kunde både prata och gå i trappan när han var liten t.ex.

Men Nisse är värre. Han kan inte tänka och andas samtidigt!

Om han står och tittar på mig och andas sådär lite flämtande som hundar ju gör, och jag säger "Var är bollen, Nisse?". Då stänger han munnen, slutar andas och står och funderar en bra stund ...

Därefter går han och "letar" (och då har han börjat andas igen, tack och lov). Det innebär att han går en mycket kort runda runt den plats där han står och sedan kommer till mig för att tala om att "Näää, jag hittar den inte NÅGONSTANS. Den är BORTA!!!!". Rätt manligt det också, när jag nu tänker efter.

Veterinären har bett mig hålla utkik efter beteendeförändringar. Den dagen Nisse blir smart och lugn, DÅ blir jag verkligen orolig! Älskade gubben ...